چربي هاي هميشه مظلوم
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

چربي هاي هميشه مظلوم

 

زماني که در يک مقاله واحد در مورد چربي هاي و پروتئين ها و قندها سخن راني مي کنيم خواننده متعاقب تقدسي که براي پروتئين ها قائل بوده و متعاقب نفرتي که از چربي ها دارد با تمام وجود مطالب مربوط به پروتئين ها را مطالعه کرده و زماني که به چربي هاي مي رسد با اين ذهنيت که چربي هاي دشمن شماره يک انسانيت و تناسب اندام و پرورش اندام هستند به اين دانش کاملا غلط که بايد چربي را از رژيم روزانه غذايي حذف کرد بسنده کرده و ديگر براي مطالعه مبحث چربي ها تمايلي نشان نمي دهند اما زماني که در يک مقاله جداگانه در مورد چربي هاي بحث مي کنيم اميدوار مي شويم که خواننده کنجکاوي بيشتري در خواندن مطالب داشته باشد.
بر خلاف آنچه که تصور کرده و بر اين بارو هستيد که چربي تنها در بافت هاي چربي يافت مي شود چربي ماده اي است که در تمامي سلول هاي بدن به فراواني يافت شده و منشا اثر گرديده و براي بدن شما کار انجام مي دهد.
صحبت کردن از چربي ها در آستانه مسابقات کشوري و انتخابي هاي شهرها و استان ها چندان دلچسب به نظر نمي رسد اما اگر بر اين موضوع اشراف کامل داشته باشيد که اولين قدم در راه زدودن چربي از بدن شناخت آن بوده و يکي از اساسي ترين راه هاي افزودن بر حجم و چگالي عضلات نيز استفاده از قدرت نهفته در چربي هاي مفيد است شايد در اين باره تجديد نظر کنيد.
سهم عمده اي از هورمون ها که امروزه فرم سنتتيک و فرم خارجي آنها چنين معجزه کرده و در برخي موارد نيز جنجال بر پا مي کنند به طور طبيعي و در بدن آدمي از ماده اي موسوم به کلسترول که خود نوعي چربي است ساخته شده اند.
امروزه برخي روغن نباتي سازان به نبود کلسترول در توليدات خود مي نازند اما اگر از واقعيت قضيه آگاه باشيم به اين حقيقت مي رسيم که کلسترول در حد و اندازه طبيعي براي بدن ضروري است و اين الگوي زندگي انسان است که وي را به سمت و سوي ناراحتي قلبي و عروقي و چاقي و حتي *** رهنمون مي کند و کلسترول و چربي نيز در اين بين به ناحق محکوم مي شوند.
ا شما نيز در فاميل و آشنايان خود کساني را داريد که در اثر درد و سايش مفاصل قدرت راه رفتن را ندارند و همين چند قدمي هم که بر مي دارند به اندازه اي دردناک و غير قابل تحمل است که حتي قوي ترين مسکن هاي ضد درد نيز کاري از پيش نمي برند.
چربي هايي که در رژيم هاي غذايي مي خوريد و يا بايد بخوريد مفاصل را روغن کاري مي کنند و اگر چربي هاي مفيد را از رژيم هاي روانه غذايي خود حذف کنيد چه بسا که در دوران پيري به همين بالا و مصيبت هاي گرفتار خواهيد شد!
هورمون ها مهم ترين سازه هاي بدن آدمي هستند که اخلاق و رفتار و سوخت و ساز و تمامي فرايند هاي بدن آدمي را تحت کنترل دارند.
زماني که شما چربي را از رژيم روزانه غذايي خود حذف مي کنيد در حقيقت در کار توليد و ترشح هورمون هايي که از اين دسته از درشت مغذي هاي توليد مي شوند نيز ايجاد اختلال مي کنيد.
از جمله اين هورمون ها مي توان به تستوسترون اشاره کرد. براي خريد نوع تايلندي اين هورمون که چندان هم در جهان خوش نام نيست اسکناس درشت مي شماريد و دست آخري نيز در مي يابيد که قلابي از آب درآمده است و با اين وجود موجود در رژيم روزانه غذايي را به شدن کم کرده و يا اصلا مصرف اين ماده غذايي را قطع کرده و بدن را از منبع اصلي و طبيعي توليد تستوسترون محروم مي کنيد!
در صورتي که تستوسترون توليد شده در بدن که از چربي توليد مي شود نه تنها از اجناس شرينگ آلمان هم اصل تر است بلکه رايگان نيز پاي شما تمام مي شود.
در شرايطي که بدن را از دريافت چربي در طول روز محروم کرده و به آب شدن چربي هاي زايد در بدن چشم بدوزيد بدن شما براي تامين نياز خود به چربي، اقدام به ذخيره کردن بافت چربي در بدن خواهد کرد و شما نتيجه اي عکس آنچه که انتظار داريد را خواهيد گرفت!!!
به همين دليل نيز رژيم هاي غذايي ممد کولي و جعفر بازويي که براي رهايي از شر چاقي توصيه و تجويز مي شود هميشه نتيجه اي معکوس داده اند و افرادي که به اين رژيم ها دلخوش کرده و چربي را از رژيم روزانه غذايي خود زدوده اند بيش از پيش با افزايش چربي در بدن مواجه شده اند.
با محروم کردن بدن از چربي، ترشح تستوسترون در بدن نيز مختل مي شود و بدن هرگز نمي تواند به اندازه نياز خود اين هورمون را ترشح کند. اولين نشانه هاي کمبود اين هورمون در بدن با از دست رفتن خواص و ويژگي هاي ثانويه مردانگي و با از دست رفتن حجم عضلات همراه مي شود.
امروزه محدود کردن مصرف چربي به صورت آگاهانه (نخوردن غذاهاي چربي) و به صورت نا آگاهانه (مواد غذايي امروزه از چربي تهي مي شوند: مثل شير کم چرب، روغن هاي نباتي عاري از کلسترول و ...) موجب شده است تا انسان امروزه همواره در بدن خود با کمبود اين ماده مواجه شود.
امروزه به جاي اصلاح الگوي زندگي خود و به جاي افزودن بر ميزان فعاليت هاي روزانه به رژيم هاي غذايي فانتزي و يک بار مصرف روي آورده و به جاي طبيعي تر کردن رژيم هاي غذايي خود، زندگي خود را نيز دستخوش تحولات صناعي کرده ايم!
امروزه بيش از نيمي از مردان ايران زمين از ناتواني و از کم تواني **** رنج مي برند و به دليل اينکه صحبت کردن در اين مورد خاص نيز همواره در ايران مذموم و توام با شرم بوده است کمتر کسي را مي توان يافت که پرده از اين راز برداشته و به صورتي اصولي دنبال ريشه يابي و چاره اين مشکل باشد.
به اين مهم بايد اشاره کرد که ناتواني و کم تواني **** گذشته از اينکه مشکلي جسمي محسوب مي شود مشکلات روحي و اختلافات خانوادگي و مشکلات و ناهنجاري هاي اجتماعي بسيار زيادي را رقم زده است!
سهم عمده اي از اين ناتواني ها و کم تواني هاي **** در اثر کمبود تستوسترون در بدن رخ مي دهد و در اغلب موارد نيز دليل اصلي کمبود اين هورمون در بدن را مي توان در کمبود چربي هاي مفيد در بدن ريشه يابي نمود.
با اين تفاسير به روشني مي توان دريافت که چربي ها دشمن شماره يک انسان نيستند و هرگز نمي توان اهميت اين دسته از درشت مغذي ها را زير سوال برد.

انواع مختلفي چربي ها

چربي هاي اشباع شده
چربي هاي اشباع شده همان دسته از چربي هاي هستند که ارتباط تنگاتنگي با بيماري هاي قلبي و عروقي دارند و امروزه نام ديگر انواع چربي ها را نيز خراب کرده اند. اين دسته از چربي ها هستند که موجب بالا رفتن کلسترول مضر خون مي شوند.
اين دسته از چربي ها به فراواني در منابع غذايي حيواني يافت مي شوند ولي با اين وجود در برخي موارد روغن هاي گياهي را نيز در طي فرايندي به نام هيدروژناسيون اشباع مي کنند.
هيدروژنه کردن روغن هاي گياهي موجب افزايش طول عمر آن شده و آن را در برابر محيط و غيره مقاوم مي کند و به همين دليل نيز اين قبيل روغن ها را بدين وسيله اشباع کرده و از آنها در توليد مواد غذايي بسته بندي شده که قرار است مدت هاي مديدي را در انبار و در يخچال و ... بمانند استفاده مي شود.
روزگاري بود که بر روي روغن هاي نباتي هيدروژنه بودن آن را با سربلندي قيد مي کرده و آن را نشانه برتري اين روغن هاي مي دانستند و امروزه نيز مايع بودن و هيدروژنه نبودن و عاري از کلسترول بودن را مايه برتري مي دانند!
چربي اشباع نشده مرکب
اين دسته از چربي ها تاثيري در افزايش ميزان کلسترول مضر خون و نقشي در افزايش کلسترول مفيد خون نيز ندارند. روغن هاي گياهي را مي توان در اين دسته تقسيم بندي کرد. مثلا روغن ذرت، روغن آفتابگردان، روغن سويا و ...
چربي اشباع نشده ساده
اين دسته از چربي ها گذشته از اينکه موجب بالا رفتن ميزان کلسترول مضر خون نمي شوند بلکه حتي در افزايش کلسترول مفيد خون نيز موثر واقع مي شوند.
اين دسته از چربي ها خواص آنتي اکسيدان داشته و مملو از اسيد چرب هاي ضروري هستند. از مهم ترين منابع اين دسته از چربي ها مي توان به اين موارد اشاره کرد:
v روغن ماهي
v روغن زيتون اصل و دست نخورده
v روغن کانولا که در ايران شناخته شده نيست.
v روغن بذر کتان
اين دسته از چربي همان چربي هايي هستند که به آنها چربي هاي مفيد و خوب نيز اطلاق مي شود.
گفته مي شود که فرد بايد در طول روز در حدود 20 درصد از کل کالري مصرفي خود را از چربي ها استحصال کند. در صورتي که چنين نکنيد ترشح هورمون ها در بدن شما مختل خواهد شد و در صورتي که در مصرف حتي اين دسته از چربي هاي نيز افراط کنيد با افزايش تجمع چربي زايد در بدن مواجه خواهيد شد.
به طور معمول مي توان گفت که مصرف روزانه 3 قاشق روغن زيتون اصل و واقعي کافي خواهد بود. به طور معمول آدمي نيازي به ميل کردن مکمل هاي روغن ماهي و مکمل هاي امگا 3 و 6 ندارد اما اگر رژيم روزانه غذاي شما کفاف نياز بدن به چربي هاي مفيد را نمي دهد مي توانيد از مکمل هاي حاوي اسيدهاي چرب ضروري و غيره نيز استفاده کنيد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:اسیدهای چرب,پروتئین,مکمل بدنسازی,مکمل ورزشی,پروتئین بدنسازی,کراتین,کربوهیدرات,کربو,پرورش اندام,تستوسترون,گلوکوکورتیکوئیدها,نسبت تستوسترون به کورتیزول,هورمون استروئیدی,کورتیزول,گنادوتروپین,مقالات ورزشی,مقالات تخصصی,مقالات عمومی,مقاله,تحقیق,احمدلو,مسعود احمدلو,باشگاه احمدلو,باشگاه کاراته,باشگاههای کاراته,باشگاههای کاراته کشور,باشگاههای کاراته ایران,باشگاههای کاراته استان,باشگاههای کشور,باشگاههای استان,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,برترین مربی,مربی برتر,مکملهاي غذايي,چربي سوزي,کبد,گلوتامين,پروتئين,آمينو اسيد,آنتي کاتابوليک,اکسيداسيون,استقامت بدني,تقويت سيتم ايمني بدن,تشديد سنتز پروتئين در عضلات,ريکاوري,rda,قدرت مکمل,چربي سوزي,پروتئين,آنابوليسم,رژيم,فنيل افرين,لوسين,ليزين,متيونين,چربي سوزي,هيستيدين,والين,کاتابوليسم,گلوتامين,گلوتاميک اسيد,گليسين,پرولين,آلانين,آمينو,آرژي نين,آسپارتيک اسيد,اورني تين,ايزولوسين,تيروزين,تائورين,ترونين,تري پپتيد,تريپتوفان,سيس تين,سيس تئين,سرين,شاخه اي,رژیم درمانی,رژیم,چربی,چربی سوزی,کاهش چربی,وزن مناسب,کاهش وزن,تناسی اندام,چربی سوز,مکمل چربی سوز, ,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 1981
بازدید کل : 642344
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل